1 apr. 2010

DOCUMENTARE / Motivational - Cina cu mama

Sotia mea mi-a recomandat sa ies cu o alta femeie.
-Stii bine ca o iubesti! - îmi zise intr-o zi, luându-ma prin surprindere. Viata este foarte scurta, dedica-i timp...
- Dar te iubesc pe tine... - am protestat.
- Stiu, dar o iubesti si pe ea!
Cealalta femeie pe care sotia mea dorea sa o vizitez era mama mea, vaduva de 4 ani, dar serviciul si copiii mei nu-mi permiteau s-o vizitez prea des.
In seara aceea, am sunat-o sa o invit la cina si la film.
- Ce s-a întâmplat?! Esti bine? - m-a întrebat.
Mama mea este tipul de femeie pe care, un apel seara târziu, noaptea, sau o invitatie surpriza este un indiciu de veste rea.
- Am crezut ca ar fi placut sa petrec ceva timp cu tine, am raspuns. Numai noi doi... Ce parere ai?
Reflectând un moment la asta, zise:
- Mi-ar placea foarte mult!...
In timp ce conduceam, dupa serviciu, sa o iau, ma simteam nervos, nervozitatea care precede o întâlnire... Si, când am sosit la casa mamei, am vazut ca si ea era foarte emotionata.
Ma astepta in poarta, îmbracata în vechiul ei palton, îsi încretise parul si îmbracase o rochie cu care sarbatorise ultima aniversare de nunta. Zambea si iradia lumina ca un înger.
-Le-am spus prietenelor mele ca o sa ies cu fiul meu si au fost foarte emotionate... - îmi povesti, urcând in masina.
Am fost la un restaurant nu foarte elegant, dar foarte primitor. Dupa ce ne-am asezat, i-am citit meniul. Ochii ei vedeau numai literele mari. Pe la mijlocul listei, mi-am ridicat privirea spre ea. Asezata pe partea cealalta a mesei, mama ma privea. Un surâs nostalgic se vedea pe buzele ei.
-Când erai micut, eu eram cea care iti citea meniul. Iti amintesti?
- Atunci, e momentul sa te relaxezi si sa-mi permiti sa-ti înapoiez favoarea, am raspuns.
In timpul cinei am avut o conversatie agreabila, nimic extraordinar, doar ne-am pus la zi cu noutatile. Am vorbit atâta, ca am pierdut firul subiectelor.
- Voi iesi cu tine si altadata, dar numai daca ma lasi sa te invit eu - spuse mama.
Când am dus-o acasa îmi parea rau ca ne desparteam, am sarutat-o, am îmbratisat-o si i-am spus cât o iubesc.
- Cum a fost întâlnirea? - a vrut sa stie sotia mea când m-am întors acasa.
- Foarte placuta, iti multumesc! – i-am raspuns recunoscator.
Câteva zile mai târziu mama mea muri de un infarct. Totul a fost atât de rapid, ca nu am putut face nimic...
Dupa putin timp, am primit un plic de la restaurantul unde cinasem cu mama. Continea o nota care spunea :
« Cina este platita anticipat. Eram aproape sigura ca nu voi putea ajunge… dar m-am gandit ca iti va prinde bine o iesire cu sotia ta. Niciodata nu vei putea întelege ce a însemnat noaptea aceea pentru mine.... TE IUBESC ! Mama. »
In acest moment am înteles importanta de a oferi fiintelor noastre dragi timpul pe care îl merita. Nimic in viata nu este mai important decât familia ta, da-le timp pentru ca nu pot astepta la nesfarsit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu