■ Oamenii nu sunt resurse sau bunuri patrimoniale, nu sunt doar fiinte economice, sociale si psihologice. Ei sunt si fiinte spirituale; ei vor semnificatie, vor sentimentul ca fac ceva ce conteaza. Oamenii nu-si doresc sa lucreze pentru cauze de semnificatie minora, chiar daca le solicita la maxim capacitatile mentale. Trebuie sa existe scopuri care sa-i inalte, sa-i innobileze, sa-i faca sa-si descopere partea cea mai buna.
■ Oamenii vor sa contribuie la realizarea unor obiective meritorii. Ei vor sa participe la o misiune, la o actiune care depaseste sarcinile lor individuale. Ei nu vor sa munceasca intr-un post de mica semnificatie, chiar daca le solicita capacitatile mentale. Vor scopuri si principii care ii inalta, innobileaza, inspira, le dau putere si curaj sa fie cat de buni pot ei sa fie.
■ Exprimarea adevaratului eu este o necesitate dominanta a naturii umane.
■ Oamenii vor sa stie de ce. Semnificatia este elementul esential al succesului organizatiilor.
■ Oamenii isi doresc:
-Acceptare si dragoste. Oamenii simt nevoia sa aiba locul lor, sa fie acceptati, sa se alature altora in lucruri intreprinse impreuna, sa se angajeze in relatii interumane castig-castig, sa dea si sa primeasca dragoste.
Provocare si crestere. Oamenii simt nevoia sa aiba experienta provocarii si a opozitiei, a cresterii si a dezvoltarii, experienta de a fi bine folositi, de a fi informati si creatori.
-Scop si semnificatie. Oamenii simt nevoia de a-si aduce contributia la ceva semnificativ. Daca munca lor nu e in mod intrinsec satisfacatoare sau daca rezultatul ei nu contribuie in mod constructiv in societate, ei nu vor fi motivati in sensul cel mai inalt si mai profund.
-Corectitudine si ocazii favorabile. Cand oamenii devin nemultumiti, cand nu sunt satisfacute nevoile lor de nivel mai inalt, ei se lupta intr-un fel sau altul cu organizatia, pentru ca ea sa dea vietii lor coeziune si semnificatie.
-Echilibrul vietii. Toate nevoile oamenilor sunt importante. Daca oricare dintre ele nu este implinita, ea va lucra impotriva organizatiei.
=Control asupra muncii lor: posibilitatea de a influenta deciziile, obiective clare si masurabile, responsabilitate clara (sau cel putin definita) in ceea ce priveste rezultate.
=Sa se simta "de-ai casei": sa primeasca informatii si comunicari frecvente, sa inteleaga si sa li se explice abordarea managementului si modul de luare a deciziilor, oportunitati de a participa la intalniri si alte manifestari etc.
=Oportunitati de crestere si dezvoltare: educatie si training, planificarea carierei etc.
=Leadership: oamenii vor asteptari clare din partea managementului, asteptari care sa furnizeze o imagine a rezultatelor dorite, cu stabilirea de obiective si cu feedback permanent.
■ Fiecare individ are o perceptie unica asupra lumii. Putem spune chiar ca nu exista realitate, ci doar perceptii. Experientele noastre sunt filtrate prin intermediul simturilor, iar aceasta filtrare este unica in cazul fiecaruia. Acest aspect nu face ca perceptia unei persoane sa fie corecta sa a altuia nu; pur si simplu sunt diferite.
■ Suntem diferiti din multe puncte de vedere. Dorind sa exploram si sa invatam din aceste diferenta, in cele din urma vom invata sa cooperam si sa traim impreuna, pe masura ce invatatm sa-i acceptam pe ceilalti oameni drept cine sunt si pentru ceea ce sunt.
■ Toate trairile noastre sunt interpretate cu ajutorul unor harti mentale. Harti reprezentand lucrurile asa cum sunt (realitati) si harti ale lucrurilor asa cum ar trebui sa fie (valori). Vedem lumea nu asa cum este, ci asa cum am fost conditionati sa o vedem.
■ Oamenii percep lucrurile in mod diferit, fiecare privind prin unica lentila a experientei personale.
■ Oamenii au inlauntrul lor toate resursele necesare pentru a obtine ceea ce-si doresc.
■ Fata de cum ar trebui sa fim, suntem numai pe jumatate treji. Folosim doar o mica parte din resursele noastre fizice si mentale. In linii mari, omul nu se apropie nici pe departe de limitele sale. Poseda anumite capacitati pe care, de obicei, nu se pricepe sa le foloseasca.
■ Oamenii detin mai multa capacitate, creativitate, talent, initiativa si resurse decat le permit sau le cer sa manifeste actualele lor slujbe.
■ Oamenii pot avea blocaje emotionale care le stanjenesc dezvoltarea si-i impiedica sa-si foloseasca la maximum capacitatile.
■ Oamenii devin remarcabili daca sunt tratati conform potentialului lor.
■ Cand oamenii sunt realmente in suferinta si-i ascultam cu sincera dorinta de a-i intelege, ramanem uluiti cat de repede se deschid.
■ In organizatii oamenii indeplinesc de obicei unul dintre cele 3 roluri esentiale: producator, manager sau lider. Fiecare dintre acestea este vital pentru succesul organizatiei. Rolul fundamental al liderului este de a promova respectul reciproc si de a construi o echipa complementara in care fiecare punct forte devine productiv si fiecare slabiciune devine irelevanta. Rolul fundamental al managerului este de a-si folosi influenta pentru a multiplica munca si extinde rolul producatorului. Producatorul isi sufleca manecile si face ce este necesar pentru a rezolva problemele si a obtine rezultatele.
■ Oamenii care se simt multumiti de sine obtin rezultate bune.
■ Cei mai realizati oameni se disting prin modul in care au invatat sa-si organizeze viata in jurul unei idei.
■ Atunci cand sunt implicati in mod semnificativ, oamenii sunt doritori sa dea ce e mai bun in ei. Mai mult, cand oamenii suprapun scopurile lor personale peste cele ale organizatiei, ei dedica o enorma cantitate de energie, creativitate si loialitate. Multe proiecte organizationale esueaza fiindca directorii nu-i implica pe oamenii care furnizeaza feed-back in planificarea actiunilor si in rezolvarea problemelor pe baza feed-backului.
■ Cand e vorba de oameni, cheia succesului este sa crezi in ei si sa ii sustii.
■ Cand oamenii vad ca este luata in serios contributia lor, doresc sa se implice mai mult.
■ Inevitabil, cei mai de succes oameni in orice domeniu sunt cei care danseaza dupa partitura existenta, in loc sa lupte impotriva ei.
■ Oamenii care gandesc pozitiv traiesc intr-o alta lume. Ei sunt deasupra tuturor lucrurilor si vad in dificultati provocari incitante.
■ Oamenii carora ne amintim sa le multumim, in persoana, cu o nota, un gest bine gandit sau un telefon, sunt infinit mai dispusi sa ne ajute din nou decat cei pe care-i consideram de la sine inteles ca trebuie sa ne ajute, neglijand sa le multumim.
■ Oamenii de succes isi vizualizeaza mental reusita si sunt gata sa plateasca pretul studiului intensiv si al efortului sustinut.
■ Oamenii se ridica la nivelul asteptarilor pe care le avem in legatura cu ei.
■ Pana cand nu simt ca-i intelegem, oamenii nu sunt deschisi fata de influenta noastra.
Pentru articole similare,
accesati Colectia SUCCESUL IN CARIERA
■ Oamenii vor sa contribuie la realizarea unor obiective meritorii. Ei vor sa participe la o misiune, la o actiune care depaseste sarcinile lor individuale. Ei nu vor sa munceasca intr-un post de mica semnificatie, chiar daca le solicita capacitatile mentale. Vor scopuri si principii care ii inalta, innobileaza, inspira, le dau putere si curaj sa fie cat de buni pot ei sa fie.
■ Exprimarea adevaratului eu este o necesitate dominanta a naturii umane.
■ Oamenii vor sa stie de ce. Semnificatia este elementul esential al succesului organizatiilor.
■ Oamenii isi doresc:
-Acceptare si dragoste. Oamenii simt nevoia sa aiba locul lor, sa fie acceptati, sa se alature altora in lucruri intreprinse impreuna, sa se angajeze in relatii interumane castig-castig, sa dea si sa primeasca dragoste.
Provocare si crestere. Oamenii simt nevoia sa aiba experienta provocarii si a opozitiei, a cresterii si a dezvoltarii, experienta de a fi bine folositi, de a fi informati si creatori.
-Scop si semnificatie. Oamenii simt nevoia de a-si aduce contributia la ceva semnificativ. Daca munca lor nu e in mod intrinsec satisfacatoare sau daca rezultatul ei nu contribuie in mod constructiv in societate, ei nu vor fi motivati in sensul cel mai inalt si mai profund.
-Corectitudine si ocazii favorabile. Cand oamenii devin nemultumiti, cand nu sunt satisfacute nevoile lor de nivel mai inalt, ei se lupta intr-un fel sau altul cu organizatia, pentru ca ea sa dea vietii lor coeziune si semnificatie.
-Echilibrul vietii. Toate nevoile oamenilor sunt importante. Daca oricare dintre ele nu este implinita, ea va lucra impotriva organizatiei.
=Control asupra muncii lor: posibilitatea de a influenta deciziile, obiective clare si masurabile, responsabilitate clara (sau cel putin definita) in ceea ce priveste rezultate.
=Sa se simta "de-ai casei": sa primeasca informatii si comunicari frecvente, sa inteleaga si sa li se explice abordarea managementului si modul de luare a deciziilor, oportunitati de a participa la intalniri si alte manifestari etc.
=Oportunitati de crestere si dezvoltare: educatie si training, planificarea carierei etc.
=Leadership: oamenii vor asteptari clare din partea managementului, asteptari care sa furnizeze o imagine a rezultatelor dorite, cu stabilirea de obiective si cu feedback permanent.
■ Fiecare individ are o perceptie unica asupra lumii. Putem spune chiar ca nu exista realitate, ci doar perceptii. Experientele noastre sunt filtrate prin intermediul simturilor, iar aceasta filtrare este unica in cazul fiecaruia. Acest aspect nu face ca perceptia unei persoane sa fie corecta sa a altuia nu; pur si simplu sunt diferite.
■ Suntem diferiti din multe puncte de vedere. Dorind sa exploram si sa invatam din aceste diferenta, in cele din urma vom invata sa cooperam si sa traim impreuna, pe masura ce invatatm sa-i acceptam pe ceilalti oameni drept cine sunt si pentru ceea ce sunt.
■ Toate trairile noastre sunt interpretate cu ajutorul unor harti mentale. Harti reprezentand lucrurile asa cum sunt (realitati) si harti ale lucrurilor asa cum ar trebui sa fie (valori). Vedem lumea nu asa cum este, ci asa cum am fost conditionati sa o vedem.
■ Oamenii percep lucrurile in mod diferit, fiecare privind prin unica lentila a experientei personale.
■ Oamenii au inlauntrul lor toate resursele necesare pentru a obtine ceea ce-si doresc.
■ Fata de cum ar trebui sa fim, suntem numai pe jumatate treji. Folosim doar o mica parte din resursele noastre fizice si mentale. In linii mari, omul nu se apropie nici pe departe de limitele sale. Poseda anumite capacitati pe care, de obicei, nu se pricepe sa le foloseasca.
■ Oamenii detin mai multa capacitate, creativitate, talent, initiativa si resurse decat le permit sau le cer sa manifeste actualele lor slujbe.
■ Oamenii pot avea blocaje emotionale care le stanjenesc dezvoltarea si-i impiedica sa-si foloseasca la maximum capacitatile.
■ Oamenii devin remarcabili daca sunt tratati conform potentialului lor.
■ Cand oamenii sunt realmente in suferinta si-i ascultam cu sincera dorinta de a-i intelege, ramanem uluiti cat de repede se deschid.
■ In organizatii oamenii indeplinesc de obicei unul dintre cele 3 roluri esentiale: producator, manager sau lider. Fiecare dintre acestea este vital pentru succesul organizatiei. Rolul fundamental al liderului este de a promova respectul reciproc si de a construi o echipa complementara in care fiecare punct forte devine productiv si fiecare slabiciune devine irelevanta. Rolul fundamental al managerului este de a-si folosi influenta pentru a multiplica munca si extinde rolul producatorului. Producatorul isi sufleca manecile si face ce este necesar pentru a rezolva problemele si a obtine rezultatele.
■ Oamenii care se simt multumiti de sine obtin rezultate bune.
■ Cei mai realizati oameni se disting prin modul in care au invatat sa-si organizeze viata in jurul unei idei.
■ Atunci cand sunt implicati in mod semnificativ, oamenii sunt doritori sa dea ce e mai bun in ei. Mai mult, cand oamenii suprapun scopurile lor personale peste cele ale organizatiei, ei dedica o enorma cantitate de energie, creativitate si loialitate. Multe proiecte organizationale esueaza fiindca directorii nu-i implica pe oamenii care furnizeaza feed-back in planificarea actiunilor si in rezolvarea problemelor pe baza feed-backului.
■ Cand e vorba de oameni, cheia succesului este sa crezi in ei si sa ii sustii.
■ Cand oamenii vad ca este luata in serios contributia lor, doresc sa se implice mai mult.
■ Inevitabil, cei mai de succes oameni in orice domeniu sunt cei care danseaza dupa partitura existenta, in loc sa lupte impotriva ei.
■ Oamenii care gandesc pozitiv traiesc intr-o alta lume. Ei sunt deasupra tuturor lucrurilor si vad in dificultati provocari incitante.
■ Oamenii carora ne amintim sa le multumim, in persoana, cu o nota, un gest bine gandit sau un telefon, sunt infinit mai dispusi sa ne ajute din nou decat cei pe care-i consideram de la sine inteles ca trebuie sa ne ajute, neglijand sa le multumim.
■ Oamenii de succes isi vizualizeaza mental reusita si sunt gata sa plateasca pretul studiului intensiv si al efortului sustinut.
■ Oamenii se ridica la nivelul asteptarilor pe care le avem in legatura cu ei.
■ Pana cand nu simt ca-i intelegem, oamenii nu sunt deschisi fata de influenta noastra.
Pentru articole similare,
accesati Colectia SUCCESUL IN CARIERA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu