8 nov. 2012

ACTIUNE / Activitati educativ-distractive: Jocuri

Mi-am propus sa inregistrez in aceasta postare acele jocuri educativ-distractive pe care le voi utiliza cu bune rezultate in dezvoltarea copiilor mei. Va recomand sa reveniti pe aceasta pagina, pentru ca o voi actualiza permanent.

  • Jocul 1 - Micul Michelangelo
Obiectiv: dezvoltarea abilitatilor de reprezentare si gandire analitica.
Participanti: minim 2 copii + 1 parinte
Durata: 60 de minute
Resurse: hartie, creion, caciula, ceas

  1. Faceti o lista de substantive care sa fie pe intelesul participantilor. Pentru inspiratie, gasiti un exemplu de lista aici: https://docs.google.com/document/d/1N3B7NWFHPLw4PFBOJEhVtEAHYljqhbu39p9EwpXvCkI/edit
  2. Scrieti fiecare substantiv din lista pe cate un biletel de hartie si impachetati-l.
  3. Intriduceti biletelele intr-o caciula.
  4. Unul dintre copii extrage un bilet din caciula si trebuie sa deseneze sunbstantivul respectiv, astfel incat ceilalti participanti sa-l recunoasca intr-un anumit timp. Perioada de timp trebuie definita de la inceput, in functie de varsta copiilor si dificultatea de reprezentare a substantivelor din lista.
  5. Dupa ghicirea substantivului sau epuizarea timpului alocat, alt copil deseneaza substantivul pe care-l extrage din caciula.
  6. Parintele tine scorul si se asigura de respectarea regulilor.
  7. Castiga toti participantii, nu doar cel care acumuleaza mai multe puncte. 

  • Jocul 2 - Nica, povestitorul
Obiectiv: dezvoltarea nteligenței emoționale, a imaginaţiei şi a capacitaţii de exprimare.
Participanti: minim 1 copil + 1 parinte
Durata: 60 de minute
Resurse: hartie, creioane colorate

  1. Spune-i copilului ca si el poate sa creeze povesti la fel de frumoase ca cele pe care le indrageste.
  2. Ofera-i o coala de hartie A4 pe care ai trasat cu creionul 3 linii, impartind spatiul in 6 parti egale.
  3. Mai întâi copilul isi alege eroul povestirii. După ce l-a ales, roagă-l să-l deseneze în prima căsuță, și să îl descrie cât mai detaliat (ce puteri are, cum arată, ce îi place să facă, unde locuiește etc).
  4. Spune-i copilului să se gândească la misiunea eroului, adică o sarcină măreață pe care acesta trebuie să o îndeplinească. După ce copilul a decis care este misiunea eroului, roagă-l să se gândească la un obiect sau la un personaj reprezentativ pentru respectiva misiune, și să îl deseneze în căsuța 2 (de exemplu, dacă misiunea lui Făt Frumos este să o găsească pe Ileana Cosânzeana, copilul ar putea desena-o în căsuța 2 chiar pe Ileana Cosânzeana).
  5. Povestea a ajuns în momentul în care eroul pleacă să își îndeplinească misiunea. Însă în orice drumeţie apar obstacole: fie sunt personaje negative, fie sunt fel de fel de dificultăţi. Stimulează-ți copilul să creeze rând pe rând obstacole și piedici în calea eroului. Pe măsură ce copilul descrie obstacolele care apar, roagă-l să le și deseneze în căsuța 3.
  6. Spune-i copilului că în orice poveste, pe langa obstacole, există si personaje care îl ajută pe erou. Roagă-l să se gândească la personajele care-l vor ajuta pe eroul sau, și să le descrie cât mai detaliat: cum arată, ce puteri au, cu ce îl ajută pe erou etc. De asemenea roagă-l să le deseneze în căsuța 4.
  7. Orice poveste are un punct culminant, si anume marea confruntare dintre bine și rău. Impulsionează-ți copilul să descrie cât mai amănunțit cum se desfășoară bătălia finală, cât durează, cum se desfășoară, cât este de grea. Spune-i copilului să aleagă o scenă de bătălie și să o deseneze în căsuța 5.
  8. Fiecare poveste are un final. Întreabă-l pe micuț cum se termină această poveste? Reuşeşte eroul să îşi ducă la bun sfârşit misiunea sau nu? Ce se întâmplă la final cu eroul? Dar cu personajele negative? Dar cu ajutoarele? După ce copilul a descris cum se termină povestea, roagă-l ca în ultima căsuță să îl deseneze pe erou așa cum arată acum, la finalul poveștii.

  • Jocul 3 - Mersul fericitului
Obiectiv: experimentarea si controlul emotiilor, buna dispozitie.
Participanti: minim 1 copil + 1 parinte
Durata: 30 de minute
Resurse: timp

  1. Alege o camera spatioasa sau un loc linistit in aer liber.
  2. Spune-i copilului să se plimbe prin cameră cu mersul lui obisnuit, timp de un minut.
  3. Invita-l să schimbe felul de a merge, și să mimeze pe rand, cate un minut, mersul unui om:
  • grabit
  • nervos
  • temator
  • nesigur
  • plictisit
  • mandru
  • curios
  • încrezător
  • vesel
  • optimist
  • fericit
Este important să păstrezi ordinea în care îi prezinți emoţiile: mai întâi pe cele negative şi apoi pe cele pozitive. Dacă copilul experimentează emoţiile negative la început, se și eliberează de ele. De asemenea, faptul că la sfârșit trăiește emoții pozitive îl va face să rămână cu o stare de spirit bună.

DISTRACTIE PLACUTA !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu