■ Un angajat care paraseste compania dupa un an de la angajare produce un prejudiciu echivalent cu salariul sau pe un an si jumatate.
■ Majoritaea companiilor cheltuiesc 50-70% pentru salariile oamenilor si sub 1% pentru instruirea lor.
■ Motivatia nu este permanenta. Asa cum nici baia nu este permanenta; este ceva care trebuie facut in mod regulat. Sa-ti imaginezi ca participand la un curs care sa te motiveze vei avea din asta un castig permanent, pentru tot restul zilelor, este fara indoiala exagerat si absurd.
■ Motivatia trebuie s-o cautam nu inainte de aparitia unui comportament (in contextul care favorizeaza sau nu, in entuziasmul sau proactivitatea persoanei etc), ci dupa. Ce se intampla imediat dupa aparitia unui comportament hotaraste daca acel comportament se va mentine sau nu.
■ Feedback-ul este hrana esentiala a campionilor. Ei primesc in continuu feedback, asculta si invata din el. Ei il folosesc pentru a-si imbunatati performantele zi de zi. Programele de imbunatatire a oamenilor si a organizatiilor se construiesc pe un feedback corect, nu pe date sociale inexacte.
■ Feedback-ul se ofera individual. Scopul este de a ajuta oamenii sa-si inteleaga si foloseasca aptitudinile naturale.
■ Cei mai multi dintre noi am crescut intr-o cultura in care ne vine mult mai usor sa le spunem oamenilor ca au gresit decat sa ii laudam atunci cand obtin un succes. Desi este posibil ca aceasta abordare sa se fi cristalizat in mod neintentionat, cert este ca ea afecteaza in prezent societatea in ansamblul ei si la toate nivelurile.
■ Privind problema fidelizarii cu ochii unui angajat tanar, putem vedea ca acesta ramane in acelasi loc de munca din 2 motive:
-Motivare financiara
-Dezvolatare profesionala si recunoasterea acesteia la locul de munca.
■ Schimbam atat de des locul de munca deoarece dezvoltarea profesionala fie nu este recunoscuta, fie nu este regasita financiar la sfarsitul zilei de munca, fie amandoua.
■ Un angajat talentat poate veni intr-o companie datorita liderilor ei carismatici, a beneficiilor generoase sau a programelor de califucare de inalt nivel, dar cat va ramane el acolo si cat de productiv va fi in tot acest timp sunt aspecte care depind de relatia cu seful sau direct.
■ Atatia bani au fost aruncati pentru pastrarea celor mai buni angajati - sub forma salariilor mai mari si a instruirii mai bune - cand, de fapt, fluctuatia personalului depinde in principal de manager. Daca apare problema fluctuatiei, priviti mai intai catre manageri.
■ Angajatii implicati emotional vor ramane in companie o perioada mai indelungata. Asa cum o companie, ca sa supravietuiasca, are nevoie de profit financiar, tot asa oamenii, ca sa supravietuiasca, au nevoie de profit psihologic. In timp ce managerii considera ca cel mai important aspect motivational al muncii pentru angajati ar fi banii, angajatii considera ca timpul personal, recunoasterea meritelor si atentia din partea sefilor directi / supervisorilor sunt la fel de importante. Angajatii doresc sa li se acorde recunoastere pentru treaba bine facuta si sa fie tratati cu consideratie de catre cei pe care ii stimeaza.
■ Motivul numarul 1 pentru care oamenii isi parasesc locul de munca este ca ei nu se simt suficient de apreciati pentru munca pe care o depun.
■ O organizatie in care functioneaza imputernicirea este o organizatie in care indivizii detin cunoasterea, priceperile, dorinta si ocazia de a reusi ca persoane intr-un mod care duce la succesul colectiv al oragnizatiei.
■ Imputernicirea este un mijloc eficace de a-i motiva pe oameni sa gandeasca pe cont propriu si sa isi puna munca intr-o forma cat mai finisata posibil inainte de a oferi recomandarile finale. Oamenii considera binevenita sansa de a studia lucrurile in profunzime si de a dovedi de ce sunt capabili. Daca sunt bine executate, lucrarile finalizate din partea personalului economisesc timpul tuturor pe termen lung si asigura o mult mai mare calitate a produselor, fiindca acest proces solicita in profunzime inteligenta si talentele oamenilor.
■ Managementul eficace al resurselor umane incepe cu delegarea eficace, cu folosirea in cel mai bun mod posibil a timpului si talentelor oamenilor. A-i invata pe oameni principiile si a avea incredere ca le vor aplica este o foarma foarte puternica de delegare. Delegand crestem cantitatea de timp la dispozitia noastra pentru rezolvarea chestiunilor de mare prioritate. Timpul pe care il cheltuim delegand este, pe termen lung, timpul pe care l-am economisit cel mai bine. In procesul de delegare managerii eficace stabilesc cu fiecare angajat un acord castig-castig asupra indeplinirii sarcinilor. O linie directoare importanta este principiul lucrarilor finalizate din partea personalului.
■ Atitudinea emotionala este mult mai vinovata de producerea oboselii, decat efortul fizic. Plictiseala produce oboseala. Presiunea sangelui si consumul de oxigen scad atuci cand cineva este plictisit. Intregul metabolism revine la la normal imediat ce persoana respectiva incepe sa simta interes si placere in munca.
Pentru postari similare,
Accesati Colectia SUCCESUL IN CARIERA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu