■ (D1): Fiti proactivi! – Principiul constiintei de sine, al viziunii personale si al responsabilitatii. A fi proactiv inseamna mai mult decat a fi agresiv si a lupta pentru afirmare. Inseamna a avea initiativa si a raspunde stimulilor externi pe baza propriilor principii. Oamenii si organizatiile proactive au constiinta de sine; isi asuma raspunderea pentru propriile lor actiuni; nu dau vina pe altii cand lucrurile nu merg bine; functioneaza constant in interiorul cercului lor de influenta; se schimba si se dezvolta pe ei insisi in primul rand pentru a avea mai multa influenta asupra celorlalti. Ei isi proiecteaza capacitatea de a respinge fostele scenarii comportamentale si de a-si hotara propriul destin, de a deveni exact ceea ce doresc. Ei accepta provocarea de a-i ajuta pe altii sa faca la fel ca ei.
■ (D2): Incepeti pastrand in minte finalitatea! – Principiul conducerii si al misiunii. Conducerea se concentreaza mai mult asupra oamenilor decat asupra lucrurilor; mai mult asupra termenelor lungi decat asupra celor scurte; mai mult asupra dezvoltarii relatiilor decat asupra echipamentelor; mai mult asupra valorilor si a principiilor decat asupra activitatilor; mai mult asupra misiunii, scopului si directionarii decat asupra metodelor, tehnicilor si vitezei. Dezvoltarea unei declaratii a scopurilor la nivel personal si organizational este cheia implementarii acestui principiu. Cand organizatiile si oamenii lor se angajeaza in a-si comunica intre ei principiile lor, valorile, nevoile, scopul, viziunea, urmarind suprapunearea dintre companie si angajati in aceste domenii, se creeaza conditiile pentru devotament, creativitate, inovare, imputernicire, calitate.
■ (D3): Stabiliti corect prioritatile! – Principiul administrarii timpului si a prioritatilor pe baza rolurilor si a scopurilor. Cand organizatiile si oamenii lor se angajeaza proactiv sa actioneze conform valorilor si principiilor lor (D1), apoi sa identifice si sa formuleze care sunt aceste valori si principii (D2), aplicand D3 ei incep sa implementeze sau sa traiasca aceste valori si principii.
■ (D4): Ganditi castig-castig! – Principiul urmaririi castigului pentru ambele parti. In orice relatie de interdependenta gandirea castig-castig este esentiala pentru eficienta pe termen lung. Ea necesita o mentalitate a abundentei, o atitudine care spune: “E destul pentru toti”. Ea cultiva dorinta autentica de a vedea ca si cealalta parte castiga, ideea ca orice relatie trebuie sa urmareasca castigul pentru toti cei implicati.
■ (D5): Cautati mai intai sa intelegeti, apoi sa fiti intelesi! – Principiul comunicarii empatice. Prin comunicare empatica obtinem nu numai intelegerea clara a nevoilor, ideilor si paradigmelor de baza ale celuilalt, ci si asigurarea ca intelegem corect. Numai prin dialog empatic, sincer, autentic si corect pot partile implicate sa inteleaga complet si exact ce se intampla si de ce, care sunt beneficiile lor, raspunderile si ocaziile care rezulta de aici.
■ (D6): Fiti sinergici! – Principiul cooperarii creatoare. Intr-un mediu caracterizat prin incredere si comunicare deschisa, oamenii care lucreaza interdependent sunt capabili sa genereze creativitate, imbunatatire, inovatie dincolo de totalul capacitatilor lor individuale dar separate. Cand angajatii si directorii traiesc in spiritul castig-castig, ei practica o comunicare empatica, fac dovada ca sunt demni de incredere si cladesc relatii de incredere, sinergia devine fructul acestor eforturi, iar o data cu sinergia vine si realizarea suprema a calitatii maxime – imbunatatirea continua si inovarea constanta. Cand interviurile asupra indeplinirii sarcinilor devin indrumari sinergice si incercari de rezolvare a problemelor mai degraba decat momente inchizitoriale in care angajatul e judecat si aratat cu degetul, increderea inlocuieste frica si indoiala, deschizand noi posibilitati pentru mai multa creativitate si sinergie.
■ (D7): Ascutiti fierastraul! – Principiul imbunatatirii continue. Oamenii si organizatiile au 4 importante nevoi sau caracteristici: fizica sau economica, intelectuala sau psihologica, sociala sau afectiva, spirituala sau holistica. Permanenta invatare, crestere, dezvoltare de noi capacitati si extindere a celor vechi sunt vehicule prin care devine posibil succesul continuu in aplicarea principiilor legate de aceste domenii si in folosirea uneltelor necesare.
■ (D2): Incepeti pastrand in minte finalitatea! – Principiul conducerii si al misiunii. Conducerea se concentreaza mai mult asupra oamenilor decat asupra lucrurilor; mai mult asupra termenelor lungi decat asupra celor scurte; mai mult asupra dezvoltarii relatiilor decat asupra echipamentelor; mai mult asupra valorilor si a principiilor decat asupra activitatilor; mai mult asupra misiunii, scopului si directionarii decat asupra metodelor, tehnicilor si vitezei. Dezvoltarea unei declaratii a scopurilor la nivel personal si organizational este cheia implementarii acestui principiu. Cand organizatiile si oamenii lor se angajeaza in a-si comunica intre ei principiile lor, valorile, nevoile, scopul, viziunea, urmarind suprapunearea dintre companie si angajati in aceste domenii, se creeaza conditiile pentru devotament, creativitate, inovare, imputernicire, calitate.
■ (D3): Stabiliti corect prioritatile! – Principiul administrarii timpului si a prioritatilor pe baza rolurilor si a scopurilor. Cand organizatiile si oamenii lor se angajeaza proactiv sa actioneze conform valorilor si principiilor lor (D1), apoi sa identifice si sa formuleze care sunt aceste valori si principii (D2), aplicand D3 ei incep sa implementeze sau sa traiasca aceste valori si principii.
■ (D4): Ganditi castig-castig! – Principiul urmaririi castigului pentru ambele parti. In orice relatie de interdependenta gandirea castig-castig este esentiala pentru eficienta pe termen lung. Ea necesita o mentalitate a abundentei, o atitudine care spune: “E destul pentru toti”. Ea cultiva dorinta autentica de a vedea ca si cealalta parte castiga, ideea ca orice relatie trebuie sa urmareasca castigul pentru toti cei implicati.
■ (D5): Cautati mai intai sa intelegeti, apoi sa fiti intelesi! – Principiul comunicarii empatice. Prin comunicare empatica obtinem nu numai intelegerea clara a nevoilor, ideilor si paradigmelor de baza ale celuilalt, ci si asigurarea ca intelegem corect. Numai prin dialog empatic, sincer, autentic si corect pot partile implicate sa inteleaga complet si exact ce se intampla si de ce, care sunt beneficiile lor, raspunderile si ocaziile care rezulta de aici.
■ (D6): Fiti sinergici! – Principiul cooperarii creatoare. Intr-un mediu caracterizat prin incredere si comunicare deschisa, oamenii care lucreaza interdependent sunt capabili sa genereze creativitate, imbunatatire, inovatie dincolo de totalul capacitatilor lor individuale dar separate. Cand angajatii si directorii traiesc in spiritul castig-castig, ei practica o comunicare empatica, fac dovada ca sunt demni de incredere si cladesc relatii de incredere, sinergia devine fructul acestor eforturi, iar o data cu sinergia vine si realizarea suprema a calitatii maxime – imbunatatirea continua si inovarea constanta. Cand interviurile asupra indeplinirii sarcinilor devin indrumari sinergice si incercari de rezolvare a problemelor mai degraba decat momente inchizitoriale in care angajatul e judecat si aratat cu degetul, increderea inlocuieste frica si indoiala, deschizand noi posibilitati pentru mai multa creativitate si sinergie.
■ (D7): Ascutiti fierastraul! – Principiul imbunatatirii continue. Oamenii si organizatiile au 4 importante nevoi sau caracteristici: fizica sau economica, intelectuala sau psihologica, sociala sau afectiva, spirituala sau holistica. Permanenta invatare, crestere, dezvoltare de noi capacitati si extindere a celor vechi sunt vehicule prin care devine posibil succesul continuu in aplicarea principiilor legate de aceste domenii si in folosirea uneltelor necesare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu