*8 din 10 angajati simt ca slujba pe care o au nu li se potriveste. Din pacate, ei nu vor avea niciodata sansa de a arata ce este mai bun in ei. Asadar, 80% dintre angajati sufera, iar o data cu ei sufera organizatia angajatoare, clientii si familiile lor.
*Cand alegi o persoana, alege-o pentru talentul, nu doar pentru experienta, inteligenta sau hotararea ei.
*In ciuda eforturilor pe care le fac angajatorii, interviurile constituie un instrument destul de supus riscului de a face greseli in masurarea performantei viitoare. Performantele din trecut ofera un etalon mai exact.
*Evaluarea psihologica individuala a personalului se poate realiza in urmatoarele situatii: pentru angajare, pentru succesiune/promovare, in scop formativ, pentru identificarea nevoilor de formare si realizarea de training diferentiat, in scopul formarii echipelor, in vederea consilierii profesionale si a orientarii pentru dezvoltarea profesionala (managementul carierei).
*Intrebari utilizate frecvent in cadrul interviului de selectie:
-Ce stii despre compania noastra?
-De ce vrei sa lucrezi pentru noi?
-De ce te-am alege pe tine in locul contracadndidatilor tai?
-Ce anume doresti de la un loc de munca?
-De ce pleci de la actualul loc de munca?
-Cum ai descrie firma actuala la care lucrezi?
-La actualul sau fostul loc de munca, care au fost /sunt cele mai importante 3 realizari?
-Daca as vorbi cu seful tau anterior, care ar spune el ca sunt punctele tale forte si slabe?
-Ce salariu iti doresti?
-Care a fost ultima carte pe care ai citit-o?
-Care sunt punctele tale forte?
-Care sunt punctele tale slabe?
-Daca ai fi un copac (o masina / un animal), care ar fi ace(a)sta?
-Care sunt telurile tale in viata, inclusiv cele legate de cariera ta?
-Ce te-a influentat sa iti alegi cariera aceasta?
-Ce consideri ca iti trebuie pentru a avea succes in aceasta cariera?
-Esti mai motivat lucrand in echipa sau in mod individual?
-Ce crezi ca vei face peste 5 ani?
-Ce calitate a ta, sau trasatura personala crezi ca are cea mai mare contrbutie in cariera ta?
-Descrie caracteristicile unui manager de succes.
-Spune-mi ce stii despre firma noastra.
-Ar fi o problema pentru tine sa iti schimbi domiciliul?
-Cat de dispus ai fi sa calatoresti pentru acest job?
-Descrie o situatie in care ai putut sa iti folosesti capacitatea de convingere asupra unei persoane, pentru ca aceasta sa vada lucrurile asa cum vroiai.
-Da-mi exemplu de obiectiv pe care ti l-ai stabilit in trecut si spune-mi cum ai reusit sa-ti atingi acel obiectiv.
-Da-mi un exemplu de situatie in care ai reusit sa comunici cu succes cu o alta persoana chiar si atunci cand aceasta nu te placea (sau invers).
-Care sunt pasii pe care ii urmezi pentru a studia o problema inaintea luarii unei decizii?
-Care a fost cea mai importanta sarcina pe care ai avut-o; care a fost rolul tau?
-Da-mi exemplu de situatie in care a trebuit sa te adaptezi rapid unor schimbari inevitabile; cum te-au afectat?
-Pentru ce fel de sef lucrezi cel mai bine?
-Descrie o situatie care a necesitat indeplinirea simultana a mai multor taskuri; cum te-ai organizat; care a fost rezultatul?
-Cum determini prioritatile in programarea timpului tau; exemplifica.
-Spune-mi care a fost cea mai dificila experienta legata de relatia cu clientii, careia a trebuit sa-i faci fata – poate un client iritat sau nervos; ce ai facut si care a fost rezultatul?
-Da un exemplu de situatie in care a trebuit sa lucrezi cu o persoana dificila; in ce sens era dificila acea persoana; cum te-ai descurcat?
-Da exemplu de situatie in care te-ai confruntat cu o persoana care nu te placea; cum te-ai descurcat?
-Care a fost contributia ta cea mai importanta in cadrul companiei pentru care ai lucrat cel mai recent?
-Care este cea mai mare greseala pe care ai facut-o?
-Da-mi un exemplu de situatie in care ai gasit o solutie inovativa pentru compania / firma la care lucrai; ce rol au avut ceilalti angajati?
*Intrebari pe care merita sa le adresam anagajatorului in cadrul unui interviu:
-Cum ati descrie cultura organizationala a companiei?
-Ce fel de angajati tind sa exceleze in aceasta companie?
-Care este candidatul ideal pentru acest job?
-Care este urmatoarea pozitie in cadrul ierarhiei companiei, pentru cineva care ocupa acest job?
-Cum considerati ca va evolua aceasta industrie in cinci ani?
-Care sunt avantajele majore ale companiei asupra competitorilor sai?
-Care sunt obiectivele companiei?
-Cum arata o zi obisnuita in acest departament?
-Care sunt provocarile jobului?
-Care sunt oportunitatile de dezvoltare pentru ocupantul acestui post?
-Care sunt modalitatile de pregatire pentru personalul nou angajat?
-Care este strategia de dezvoltare a companiei pentru urmatorii 5 ani?
-Cum se adapteaza compania la noile piete?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu