6 mar. 2011

DOCUMENTARE - 8 Martie - LA MULTI ANI !


  • Mamele, in cugetari, aforisme, poezii, cantece si realitate...
Mama este comoara sfanta, o comoara pe care nici un om n-ar indraznii s-o targuiasca. ~Helen Hunt Jackson

Mama este mult prea inteligenta pentru a intelege ceva ce nu-i convine. ~Anne Morrow Lindbergh

Mama este numele lui Dumnezeu pe buzele si in inimile copiilor . ~William Makepeace Thackeray

Mana care misca leaganul este mana care conduce lumea. ~William Ross Wallace

Nimic nu se compara cu-mbratisarea unei mame. ~Adabella Radici

Nu e usor sa fi mama. Daca ar fi usor, ar face-o si tatii. ~The Golden Girls TV show

O mama isi poate tine doar o vreme copilul de mana, dar din inima nu-i da drumul pana la sfarsitul vietii. ~Anonim

O mama buna face cat toti dascalii. ~George Herbert

O mama e acea persoana care poate lua locul oricui, dar nu poate fi inlocuita cu nimeni ~Cardinal Mermillod

O mama se naste odata cu copilul ei. ~Rajneesh

O suta de barbati pot ridica o cladire, dar e nevoie de o singura mama pentru a face o casa. ~William Makepeace Thackeray

Om mare nu-nseamna nimic pentru o mama. Copilul ei va fi copilul ei pentru totdeauna. ~Toni Morrison

Orice gandac e un fluture in ochii mamei sale. ~ proverb chinezesc

Stiu cum sa fac orice, sunt o mama. ~Rosanne Barr

Totul este efemer in aceasta lume nesigura, totul exceptand dragostea unei mame ~James Joyce

Unele mame rasfata altele cicalesc dar dragostea este aceeasi si cele mai multe le fac pe-amandoua cu aceeasi dragoste ~Pearl S. Buck

Multe minuni sunt în univers, dar capodopera creaţiunii e tot inima unei mame.

Mama este începutul tuturor începuturilor.

Nu trece nimic peste iubirea de mama.

Tot ceea ce sunt sau sper sa ajung, datorez ingerului meu, mama.

Dumnezeu nu a putut fi peste tot, drept pentru care a creat mamele.

Dintre toate drepturile femeilor, cel mai mare este dreptul de mama.

Inima mamei este scoala copilului.

Frumusetea paleste; iubirea se stinge, frunzele prieteniei cad. Secretul mamei este sa la supravietuiasca tuturor.

Exista un singur copil frumos in lume , iar el apartine fiecarei mame.

Inima unei mame este un adanc abis in strafundurile caruia vei gasi intotdeuna iertarea. - Honore de Balzac

Cea mai reusita conversatie cu o mama are loc in liniste , atunci cand numai inima vorbeste. - Carrie Latet

Atunci cand esti mama, nu esti cu adevarat niciodata singura in gandurile tale. O mama trebuie sa gandeasca intotdeuna de doua ori, o data pentru ea si o data pentru copilul ei. - Sophia Loren

Daca evolutia are loc cu adevarat, de ce mamele au numai doua maini? - Milton Berle

Femeile sunt aristocrate , iar mama ne face intotdeuna sa simtim ca apartinem unei clase alese. - John Lancaster Spalding

Mama este o fiinta care atunci cand vede ca sunt numai patru portii de placinta pentru cinci persoane, spune ca nu i-a placut niciodata placinta. - Tenneva Jordan

A fi o mama este una din cele mai bine platite slujbe din lume , intrucat plata consta in dragoste pura. - Mildred B. Vermont

Iubirea unei mame simte prezenta copilului adorat chiar si inlauntrul celui mai degradat om. - George Eliot

Decizia de a avea un copil este una de cruciala. Prin ea hotarasti pentru totdeuna sa iti lasi inima sa umble in afara trupului tau. - Elizabeth Stone

Ce altceva sunt madonele lui Rafael decat umbra dragostei de mama , fixata intr-o schita permanenta pentru totdeuna ? - Thomas Wentworth Higginson

Mama mea canta fara incetare in sufletul meu, despre alinare, fericire si viata. Poate ca uneori uit cuvintele , dar imi amintesc intotdeuna melodia. - Graycie Harmon

Tot ceea ce sunt si sper ca voi fi se datoreaza ingerestii mele mame. - Abraham Lincoln

Mama mea a fost cea mai frumoasa femeie pe care am vazut-o vreodata .Tot ce sunt ii datorez mamei mele.Tot succesul meu in viata, educatia mea morala, intelectuala si fizica provin de la ea. - George Washington

Adevaratele religii ale lumii provin mai mult dinspre femei decat de la barbati – mai ales de la mame, care poarta cheia sufletelor noastre in inima lor. - Oliver Wendell Holmes

  • Mama - de George Coşbuc
In văduri ape repezi curg
Si vuiet dau în cale,
Iar plopi în umedul amurg
Doinesc eterna jale.
Pe malul apei se-mpletesc
Cărări ce duc la moara
Acolo, mamă, te zaresc
Pe tine-ntr-o cascioara.
Tu torci. Pe vatra veche ard,
Pocnind din vreme-n vreme,
Trei vreascuri rupte dintr-un gard,
Iar flacara lor geme:
Clipeste-abia din când în când
Cu stingerea-n bataie,
Lumini cu umbre-amestecind
Prin colturi de odaie.
Cu tine două fete stau
Si torc în rind cu tine;
Sint inca mici si tată n-au
Si George nu mai vine.
Un basm cu pajuri si cu zmei
Incepe-acum o fata,
Tu taci s-asculti povestea ei
Si stai ingindurată.
Si firul tau se rupe des,
Căci ginduri te framinta,
Spui soapte fara de-nteles,
Si ochii tai stau tinta.
Scapi fusul jos; nimic nu zici
Când fusul se desfira...
Te uiti la el si nu-l rădici,
Si fetele se miră.
...0, nu! Nu-i drept să te-ndoiesti !
La geam tu sari deodata,
Prin noapte-afara lung privesti
"Ce vezi ?" intreab-o fată.
"Nimic... Mi s-a parut asa!"
Si jalea te răpune,
Si fiecare vorba-a ta
E plins de-ngropaciune.
Intr-un tirziu, nerădicind
De jos a ta privire
"Eu simt ca voi muri-n curind,
Ca nu-mi mai sînt în fire...
Mai stiu si eu la ce gindeam
Aveti si voi un frate...
Mi s-a părut c-aud la geam
Cu degetul cum bate.
Dar n-a fost el !... Să-l vad venind,
As mai trai o viata.
E dus, si voi muri dorind
Să-l vad o data-n fată.
Asa vrea poate Dumnezeu,
Asa mi-e datul sortii,
Să n-am eu pe baiatul meu
La cap, în ceasul mortii!"
Afara-i vint si e-nnorat,
Si noaptea e tirzie;
Copilele ti s-au culcat
Tu, inima pustie,
Stai tot la vatra-ncet plingind;
E dus si nu mai vine!
S-adormi tirziu cu mine-n gând
Ca să visezi de mine!



  • Crăciun fără mama - de Goea Maria Daniela
E iarnă, clopotele bat a sărbătoare,
Sunt brazii smălţuiţi cu promoroacă.
Vino din zări, măicuţa mea cea dragă,
Pe frunte să-mi mai dai o sărutare!

E totul alb şi toate sunt frumoase,
Parcă zăresc icoane în fereşti.
De când alături, mamă, nu-mi mai eşti,
A cetină şi-a cozonac nu mai miroase.

Vreau să-i citesc fetiţei o poveste,
La ceasul serii, când afară ninge,
Dar glasu-n lacrimi înnodat, se stinge,
Căci mă întreabă: "Buni unde este?"

Curând, şi Noaptea Sfântă va veni,
Cu farmecu-i, ce-n veci nu se destramă,
Dar pentru mine, fără tine, mamă,
Crăciunul - înjumătăţit, mereu, va fi.

  • Mama - de Nicolae Labiş
N-am mai trecut de mult prin sat si-mi spune
Un om ce de pe-acasa a venit
Cum c-a-nflorit la noi malinul
Si c-ai albit, mamuca, ai albit.

Alt om mi-a spus c-ai stat la pat bolnava.
Eu nu stiu cum să cred atatea vesti,
Când din scrisori eu vad precum matale
Din zi în zi mereu intineresti.

  • Scrisoarea mamei - de Nicolae Labiş
În munţii noştri astăzi zăpezile torc leneş,
Izvoarele îngheaţă în clinchete subţiri,
Şi caprele de munte nervoase prin poiene-şi
Urmează-n taină calea iernaticei iubiri.

Cred că pe masă vinul aşteaptă-n adormire -
E vinul roş din care pe-atunci n-ai vrut să-mi dai,
În vremurile-acelea săpate-n amintire
C-o mamă grijulie şi-un băieţel bălai.

Oh, lumea cenuşie cum se spărgea deodată
Şi năvălea într-însa al datinei popor! -
Strălucitoare capre cu lâna colorată
Şi toboşari de basme săltând într-un picior.

Şi feţi-frumoşi cu stele de-oglinzi din tălpi în creştet,
Şi draci blajini, tot focul punându-şi-l în joc,
Şi ursul cu dairaua purtând cojocul veşted,
Şi dorul de pădure purtându-l în cojoc.

Sau clopoţeii molcomi cernuţi pe-ntreaga vale,
Care-aduceau colinde la noi în lung convoi,
Când ascultam la geamuri şi palma dumitale
Îmi mângâia obrajii îmbujoraţi şi moi.

Azi e la fel, şi vinul aşteaptă-n adormire;
M-aştepţi cu vinul roşu, voioasă să mi-l dai,
Dar sunt acum departe, privind în amintire
O mamă grijulie şi-un băieţel bălai.

  • O, mama… - de Mihai Eminescu
O mamă, dulce mamă, din negura de vremi
Pe freamătul de frunze la tine tu mă chemi;
Deasupra criptei negre a sfântului mormânt
Se scutură salcâmii de toamnă şi de vânt,
Se bat încet din ramuri, îngână glasul tău….
Mereu se vor tot bate, tu vei dormi mereu.


LA MULTI ANI !


Dedicatie pentru mana



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu