21 dec. 2010

DOCUMENTARE / Motivational - Parinti si copii

Într-o seară, pe când mama pregătea cina, fiul de unsprezece ani veni în bucătărie cu o foaie de hârtie în mână.

Cu un aer ciudat de oficial, copilul înmână hârtiuţa mamei, care, ştergându-şi mâinile cu un prosop, citi ceea ce era scris acolo:

- Pentru că am smuls buruienile din grădiniţă: 5.000 lire.

- Pentru că am făcut ordine în camera mea: 10.000 lire.

- Pentru că am fost să cumpăr lapte: 1000 lire.

- Pentru că am avut grijă trei după-amieze de surioara mea: 15.000 lire.

- Pentru că am luat două calificative "foarte bine" la şcoală: 10.000 lire.

- Pentru că am dus în fiecare seară gunoiul: 7.000 lire.

- În total: 48.000 lire.

Mama îşi privi copilul în ochi, cu multă blândeţe. În mintea sa reveneau o mulţime de amintiri. Luă un creion şi scrise pe dosul hârtiei:

- Pentru că te-am purtat în pântece timp de nouă luni: 0 lire.

- Pentru toate nopţile pe care le-am petrecut veghindu-te atunci când erai bolnav: 0 lire.

- Pentru toate momentele în care te-am mângâiat atunci când erai trist: 0 lire.

- Pentru toate prilejurile în care ţi-am şters lacrimile: 0 lire.

- Pentru tot ceea ce te-am învăţat zi de zi: 0 lire.

- Pentru toate mesele de mic dejun, prânz şi cină, pentru toate gustările şi sandvişurile pe care ţi le-am pregătit: 0 lire.

- Pentru viaţa pe care ţi-o dau zi de zi: 0 lire.

- În total: 0 lire.

Un comentariu:

  1. 06.05.2012:
    In acesta seara am citit aceasta istorioara copiilor nostri: Ama (6 ani) si Alex (4 ani).
    Dupa lectura, am purtat urmatorul dialog:
    Tata: -Credeti ca acest copil a procedat corect cerand bani mamei lui pentru ajutorul pe care i l-a oferit mamei?
    Alex: -Da!
    Ama: -La sfarsit copilul a inteles ca nu s-a purat frumos.
    Mama: -Cei care se iubesc se ajuta fara sa ceara ceva in schimb.
    Ama: -Si atunci mie de ce mi-ati dat bani cand v-am facut SPA?
    Tata: -Ai primit bani ca sa intelegi ca eforturile sunt rasplatite. Cand vei merge la serviciu, vei primi bani in schimbul muncii pe care o vei depune.
    Mama: -Exista o diferenta intre cariera si familie. La serviciu primesti bani, iar in familie primesti dragoste.
    Tata: -Ce ati inteles din povestioara de astazi?
    Alex: -S-o ajut pe mama si pe tata.
    Ama: -Sa ajut oamenii fara sa cer nimic.
    Mama: -Si totusi ceva veti primi in schimb. Ce?
    Alex: -Ajutor.
    Ama: -Dragoste.

    RăspundețiȘtergere