27 mar. 2010

DOCUMENTARE / Motivational - Pescarul

Intr-o zi, un pescar statea pe o plaja frumoasa, cu undita infipta in nisip si cu firul aruncat in apa albastra, scanteietoare. Se bucura de caldura soarelui de dupa-amiaza si voia sa prinda peste.
Intre timp, pe plaja a aparut si un om de afaceri, ce incerca sa se elibereze de o parte a stresului zilei de munca. L-a observat pe pescarul care statea pe plaja si s-a hotarat sa afle de ce pescuia, in loc sa munceasca din greu pentru a-si face o situatie pentru el si familia lui.
–Nu ai sa prinzi prea multi pesti in felul asta, i-a spus el pescarului. Ar trebui sa muncesti, in loc sa pierzi vremea aici pe plaja. Pescarul s-a uitat la omul de afaceri, i-a zambit si a spus:
–Si ce-o sa castig din asta?
–Ai putea sa ai plase mai mari si sa prinzi mai mult peste!
–Si care ar fi apoi castigul meu?
–O sa castigi mai multi bani si vei putea sa-ti cumperi o barca, astfel incat sa poti sa prinzi mai mult peste.
–Si care o sa fie apoi castigul meu?
–O sa-ti cumperi o barca si mai mare si o sa angajezi oameni care sa lucreze pentru tine.
–Si care-ar fi apoi castigul meu?
–Nu intelegi? Poti sa-ti cumperi o flotila intreaga de vase de pescuit, sa navighezi peste tot in lume si sa-ti pui angajatii sa prinda peste pentru tine!
–Si care-ar fi apoi castigul meu?
–Nu intelegi ca vei deveni atat de bogat, incat nu va trebui sa mai muncesti vreodata pentru a trai?! Poti sa-ti petreci tot restul zilelor stand pe plaja, privind asfintitul. Nu vei mai avea nicio grija pe lume!
Pescarul l-a privit zambind si a spus:
–Si ce crezi tu ca fac eu acum?...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu