27 mar. 2010

DOCUMENTARE / Motivational - Multumeste-te cu ce ai!

A fost odată o broască mică care trăia într-o fântână adâncă. Fântâna şi bucăţica de cer pe care putea să o vadă erau tot universul ei.
Într-o zi broscuţa noastră a vazut o altă broască care trăia în afara fântânii.
-De ce nu cobori sa te joci cu mine? - a întrebat broasca din fântână.
-Cum e acolo? - a întrebat broasca de sus.
-Avem totul aici. Tot ce îţi poţi dori. Curente mari şi mai mici, stele, o lună câteodată, şi uneori ajung aici până şi obiecte care zboară în jos din cer, a răspuns broasca din fântână.
Broasca de sus a oftat şi i-a spus:
-Dragă prietene, trăieşti într-o lume închisă. Nu ai vazut ce e pe aici in lumea mai mare.
Broasca din fântână s-a supărat.
-Nu-mi povesti că aveţi acolo o lume mai mare ca a noastră! Lumea mea e mare. Noi vedem şi trăim orice experienţă pe care ne-o oferă viaţa, grăi broasca din fântână.
-Nu, prietene. Tu poţi vedea numai lumea de deasupra ta printr-o gaură de diametrul fântânii. Lumea, aici sus, e enormă. Aş vrea să pot să-ţi arăt căt de mare e, spune broasca de sus.
Broscuţa fântânii era supărată rău acum.
-“Nu te cred! Ce-mi spui sunt minciuni! Mă duc să-l întreb pe tata.
Îi povesteşte tatălui despre discuţia avută cu broasca de sus.
-Fiule, ii spune tatăl cu inima grea, prietenul tău are dreptate. Am auzit că sus e o lume mult mai mare, cu mult mai multe stele decât putem noi să vedem de aici.
-Atunci de ce nu mi-ai spus până acum? - îl întreabă broscuţa.
-La ce bun să o fac? Destinul tău e să fii aici în fântână. Nu poţi ieşi - a răspuns tatăl broscoi.
Micuţa broască iar se supără:
-Ba da, pot sa ies, o să-ţi arăt!
Si s-a căţărat… dar fântâna era prea adâncă, pământul prea departe, şi a căzut la loc.
-Nu, fiule. Eu am incercat toată viaţa şi la fel au încercat strămoşii tăi. Fii mulţumit cu ce ai, altfel vei suferi în viaţă.
-Vreau să ies şi să văd lumea de sus! - a strigat broscoiul cel mic cu hotarare.
-Nu fiule. Acceptă-ţi destinul. Învaţă să trăieşti cu ce ţi s-a dat, i-a spus tatăl.
Broscoiul fiu şi-a consumat viaţa încercând să scape de fântâna întunecoasă şi rece. Insa nu a reuşit. Lumea de sus a rămas un vis.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu