■ Echipele functioneaza mai bine cand toti trag in aceeasi directie. Enormul cal belgian este un exemplu superb in acest sens. Acest animal extrem de putrenic, cand este inhamat singur, poate trage 4 tone. Daca i se mai adauga unul, pot trage impreuna 9 tone. Dupa o saptamana in care sunt invatatati sa traga intr-o armonie perfecta, reusesc sa traga 12 tone.
■ In ceea ce priveste formarea echipelor, s-a demonstrat ca o echipa are succes in masura in care personalitatile membrilor ei difera, pentru ca membrii contribuie fiecare cu ceva unic la atributele echipei in ansamblu. Echipele cu membri destul de diferiti sunt mult mai eficiente in activitatile care persupun contactul direct cu clientii.
■ Echipele nou create sunt cel mai eficiente atunci cand:
- sunt formate din persoane diverse, diferite din punct de vedere al personalitatii
- numarul de echipe la care un angajat poate participa este limitat
- echipele au programe bine stabilite, in special pentru intalnirile de lucru dintre membrii acestora
- echipelor li se solicita determinarea (si ajustarea atunci cand este cazul) periodica a obiectivelor
- membrii echipelor sunt permanent informati si notificati despre orice schimbare / realizare in activitatea echipei.
■ Echipele de elita sunt construite in jurul excelentei individuale.
■ Abilitatea echipei de a lucra eficient creste pe masura ce aptitudinile individuale ale membrilor cresc.
■ Cooperarea la locul de munca este tot atat de importanta pentru o intreprindere libera, pe cat e competitia pe piata. Spiritul CASTG - CASTIG nu poate supravietui intr-o ambianta de competitie si concurenta.
■ Sinergia inseamna ca intregul este mai mare dacat suma partilor care il alcatuiesc. Relatia dintre parti este parte integranta a intregului.
■ In calitate de constructor de echipe, liderul incearca sa reduca frictiunile si disfunctiile, recunoscand in acelasi timp faptul ca intr-o echipa care se bazeaza pe complementaritate, forta rezida tocmai in diferente.
■ Cata vreme oamenii au aceleasi scopuri, nu e important ca ei sa aiba si aceleasi roluri.
■ Cand mambrii echipei se respecta reciproc, diferentele sunt folosite si sunt considerate puncte forte mai degraba decat slabiciuni.
■ Echipele si indivizii trebuie sa invete sa recunoasca si sa foloseasca abilitatile celorlalti.
■ Este ridicol sa-ti pierzi timpul facand lucruri pe care altii le pot face mai bine, deoarece timpul va fi folosit mai bine facand lucruri la care esti cu adevarat priceput.
■ Majoritatea oamenilor cunosc defectele prestatiei lor, asa ca principiul lucrului cu tot personalul le da responsibilitatea de a-si identifica propriile defecte si de a le corecta sau cel putin de a sugera unele masuri de rezolvare a acelor defecte.
■ Fiecare membru al echipei trebuie sa simta ca joaca un rol esential in structura echipei.
■ Membrii echipei trebuie sa simta ca ideile proprii se regasesc in obiectivele si metodele echipei.
■ Membrii echipei care au fost inclusi in luarea deciziilor sunt motivati sa se implice in implementarea deciziilor respective.
■ Clarificarea sperantelor despre scopuri si roluri este esenta construirii echipei. Ideea este de a face sa se intalneasca oamenii din departamente diferite si sa isi impartaseasca asteptarile legate de scopuri si roluri intr-o atmosfera care sa nu fie incarcata afectiv.
■ Daca apartineti unui domeniu care necesita munca interdependenta in echipa, faceti tot ce puteti ca sa eliminati competitaia si sa obtineti sinergia; rasplatiti-i pe oameni pentru cooperare, pentru lucru in echipa, pentru ca au dat ideile lor cele mai bune. Diversitatea ideilor are multa forta, mai ales cand oamenii pretuiesc si respecta diferentele dintre perceptii, sentimente, opinii, pregatire.
■ Calitatea maxima la nivel interpersonal inseamna permanente depuneri in contul afectiv pe care il avem la altii. Conturile afective pe care le avem la altii se pot epuiza repede, mai ales cand sunt inselate asteptarile in ceea ce priveste continua comunicare si imbunatatire. Cultura unei corporatii, ca si corpul uman, este un ecosistem de relatii de interdependenta care trebuie echilibrate in mod sinergic si bazate pe incredere daca vrem sa ajungem la calitate. Calitatea interpersonala inseamna sa-i imbratisam pe cei din jurul nostru de zece ori pe zi – fizic, emotional, verbal – astfel incat sa facem mereu noi depuneri in contul afectiv.
■ Proiectele finalizate de catre echipa nu numai ca mobilizeaza talentul si inteligenta elementelor bune ale personalului, dar si ajuta ca sedintele sa fie mai eficiente. Daca oamenii au analizat in profunzime o problema, s-au gandit atent la implicatii si la alternative, au formulat recomandarea cu responsabilitate, ei au o contributie mult mai eficienta in cadrul sedintelor.
■ In ceea ce priveste formarea echipelor, s-a demonstrat ca o echipa are succes in masura in care personalitatile membrilor ei difera, pentru ca membrii contribuie fiecare cu ceva unic la atributele echipei in ansamblu. Echipele cu membri destul de diferiti sunt mult mai eficiente in activitatile care persupun contactul direct cu clientii.
■ Echipele nou create sunt cel mai eficiente atunci cand:
- sunt formate din persoane diverse, diferite din punct de vedere al personalitatii
- numarul de echipe la care un angajat poate participa este limitat
- echipele au programe bine stabilite, in special pentru intalnirile de lucru dintre membrii acestora
- echipelor li se solicita determinarea (si ajustarea atunci cand este cazul) periodica a obiectivelor
- membrii echipelor sunt permanent informati si notificati despre orice schimbare / realizare in activitatea echipei.
■ Echipele de elita sunt construite in jurul excelentei individuale.
■ Abilitatea echipei de a lucra eficient creste pe masura ce aptitudinile individuale ale membrilor cresc.
■ Cooperarea la locul de munca este tot atat de importanta pentru o intreprindere libera, pe cat e competitia pe piata. Spiritul CASTG - CASTIG nu poate supravietui intr-o ambianta de competitie si concurenta.
■ Sinergia inseamna ca intregul este mai mare dacat suma partilor care il alcatuiesc. Relatia dintre parti este parte integranta a intregului.
■ In calitate de constructor de echipe, liderul incearca sa reduca frictiunile si disfunctiile, recunoscand in acelasi timp faptul ca intr-o echipa care se bazeaza pe complementaritate, forta rezida tocmai in diferente.
■ Cata vreme oamenii au aceleasi scopuri, nu e important ca ei sa aiba si aceleasi roluri.
■ Cand mambrii echipei se respecta reciproc, diferentele sunt folosite si sunt considerate puncte forte mai degraba decat slabiciuni.
■ Echipele si indivizii trebuie sa invete sa recunoasca si sa foloseasca abilitatile celorlalti.
■ Este ridicol sa-ti pierzi timpul facand lucruri pe care altii le pot face mai bine, deoarece timpul va fi folosit mai bine facand lucruri la care esti cu adevarat priceput.
■ Majoritatea oamenilor cunosc defectele prestatiei lor, asa ca principiul lucrului cu tot personalul le da responsibilitatea de a-si identifica propriile defecte si de a le corecta sau cel putin de a sugera unele masuri de rezolvare a acelor defecte.
■ Fiecare membru al echipei trebuie sa simta ca joaca un rol esential in structura echipei.
■ Membrii echipei trebuie sa simta ca ideile proprii se regasesc in obiectivele si metodele echipei.
■ Membrii echipei care au fost inclusi in luarea deciziilor sunt motivati sa se implice in implementarea deciziilor respective.
■ Clarificarea sperantelor despre scopuri si roluri este esenta construirii echipei. Ideea este de a face sa se intalneasca oamenii din departamente diferite si sa isi impartaseasca asteptarile legate de scopuri si roluri intr-o atmosfera care sa nu fie incarcata afectiv.
■ Daca apartineti unui domeniu care necesita munca interdependenta in echipa, faceti tot ce puteti ca sa eliminati competitaia si sa obtineti sinergia; rasplatiti-i pe oameni pentru cooperare, pentru lucru in echipa, pentru ca au dat ideile lor cele mai bune. Diversitatea ideilor are multa forta, mai ales cand oamenii pretuiesc si respecta diferentele dintre perceptii, sentimente, opinii, pregatire.
■ Calitatea maxima la nivel interpersonal inseamna permanente depuneri in contul afectiv pe care il avem la altii. Conturile afective pe care le avem la altii se pot epuiza repede, mai ales cand sunt inselate asteptarile in ceea ce priveste continua comunicare si imbunatatire. Cultura unei corporatii, ca si corpul uman, este un ecosistem de relatii de interdependenta care trebuie echilibrate in mod sinergic si bazate pe incredere daca vrem sa ajungem la calitate. Calitatea interpersonala inseamna sa-i imbratisam pe cei din jurul nostru de zece ori pe zi – fizic, emotional, verbal – astfel incat sa facem mereu noi depuneri in contul afectiv.
■ Proiectele finalizate de catre echipa nu numai ca mobilizeaza talentul si inteligenta elementelor bune ale personalului, dar si ajuta ca sedintele sa fie mai eficiente. Daca oamenii au analizat in profunzime o problema, s-au gandit atent la implicatii si la alternative, au formulat recomandarea cu responsabilitate, ei au o contributie mult mai eficienta in cadrul sedintelor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu